VERKOPEN

Je hoeft geen Albert Heijn te heten om een persoonlijk merk te zijn. Jij kan het ook!!!

Merken
In onze beleving is ieder individu al een merk. Iedereen heeft zo z’n karakteristieke eigenschappen, talenten, uitstraling, voorkeuren en passies. Maar niet iedereen is zich daar van bewust en er daardoor ook niet mee bezig. Organisaties zullen met name mensen in sales- en consultancyfuncties (of eigenlijk alle functies waarbij de welbekende klik- en gunfactor van belang zijn) steeds meer aanmoedigen tot personal branding. Maar verwacht wordt dat ook steeds meer organisaties één of meerdere medewerkers naar voren zullen schuiven voor hun business en hrm. Sterke merken hebben een aantrekkingskracht op klanten, prospects én potentiële medewerkers. Klanten werken graag samen met en medewerkers werken graag voor bekende mensen met een duidelijke visie.

Top 10 Tips voor een sterke Personal Branding

Regel # 1: Geef nooit op !
Dit is vanzelfsprekend. Als je opgeeft, zal je het niet ver in het leven schoppen . Je laat de concurrent succesvoller zijn en je voelt je een slappeling en verliest het respect van je collega’s . Beslis voordat je een groot project of een bedrijf of zelfs een blog te starten of het concept is iets waar je:

A ) gepassioneerd over bent

B ) expertise in hebt

C ) het financiering of de support systeem hebt om het te ondersteunen.

A , B of C niet hebben is een reden om de uitvoering van uw plan te staken. Mensen die echt gepassioneerd over iets zijn hebben de neiging om niet op te geven en doorzien dingen. Aan de andere kant , zullen degenen bij wie dat enthousiasme ontbreekt zich uiteindelijk afvragen waarom ze er zelfs in de eerste plaats aan begonnen zijn.

Regel # 2: Geloof in jezelf, zodat andere mensen in jou kunnen geloven.
De beste manier om andere mensen enthousiast te krijgen over het werken met jou of deel uit te willen maken van jouw gemeenschap is om de emotie te voelen die je ze wilt laten voelen. Je kan zien wanneer iemand vertrouwen mist en mensen kunnen het ook niet simuleren.

Regel # 3: Ken jezelf, zodat andere mensen je ook leren kennen .
Door het ontdekken van uw merk en het afzwakken van uw interesses , sterke punten en ambities , ben je  in staat om beter te communiceren over wie je bent je bent en welke waarde je kunt bijdragen aan andere mensen. Niet de tijd nemen om jezelf beter te leren kennen zal leiden tot lastige gesprekken en het onvermogen om je te onderscheiden .

Regel # 4: Je grootste en meest unieke troef is je persoonlijkheid, dus gebruik hem!
Het is echt gemakkelijk uw persoonlijkheid te verdoezelen en iemand anders na te bootsen. Ik weet zeker dat er een punt in je leven was waar je tijdens een sociale gebeurtenis incognito bent gebleven omdat je niet streng beoordeeld wilde worden door andere mensen ( je wilde je aanpassen ). Wanneer je dan voor een eerste date gaat, verdoezelt je je identiteit omdat je bang bent om jezelf te zijn en die kans te pakken. Het meisje of de jongen zou dan interesse kunnen verliezen op die ene date als je ze bijvoorbeeld vertelt dat je mayonaise op je pizza doet. Dit is eigenlijk de reden waarom veel relaties en huwelijken mislukken. Mensen wachten tot ze geaccepteerd zijn door je voordat zij de echte kleuren van hun merk onthullen. Ik denk dat er een enorme kans gepakt kan worden door jezelf daar onmiddellijk te laten zien. Uw merkpersoonlijkheid maakt het ultieme verschil omdat het niet kan worden gekopieerd en het kan je vrienden tussen alle anderen vrij snel blootleggen.

Regel # 5: Door iemand anders te ​​kopiëren doe je jezelf in de uitverkoop.
Laten we zeggen dat je vriend met een blog begon over Feyenoord en het werd zo succesvol dat de echte spelers het begonnen te lezen en commentaar erop gaven. Jij besluit om het exacte idee kopiëren en dan vervolgens niet dezelfde resultaten te ziet . Mensen worden ziek van de twintig miljoen marketing blogs die er zijn en de duizenden bedrijven met dezelfde ideeën , publiek en business modellen. Wanneer je uit het peloton weg kan breken, kunt je jouw eigen pakket vormen en een grotere mate van bekendheid en respect krijgen( voor jezelf ) .

Regel # 6: Wees consistent in alles wat je doet als je je merk wilt opbouwen.
Laat je website er niet anders uitziet dan je visitekaartjes en dat je LinkedIn profiel anders lijkt dan je papieren CV . Begin met het analyseren van je acties zowel offline als online en denken na over hoe je ze consistenter kan maken, zodat mensen zeggen : “oh dat is iets wat ____ doet . ” Hoe meer mensen zich kunnen identificeren met bepaalde gewoonten , kleding , markering lijnen, kleuren , etc, hoe meer je naam bekend wordt door mond – op – mondreclame.

Regel # 7: Je hebt drie dingen nodig om succesvol te zijn: Passie, Expertise en een Support System. Passie laat je nooit opgeven ( regel # 1 ) , met deskundigheid kunt u functie-eisen of behoeften van de klant voldoen en een supportsystem is de enige manier waarop je verder kunt in je carrière . Je denkt waarschijnlijk , ” maar er moet toch meer zijn om succesvol te worden. ” De waarheid is dat dat er niet is omdat alles zichzelf tegenwerkt wanneer u deze drie elementen uitsluit .

Regel # 8: Neem een standpunt in over een onderwerp omdat niemand er in geïnteresseerd is als je neutraal blijft.
Een standpunt over onderwerpen hebben is erg belangrijk in een wereld waar er al een miljard middelen zijn zoals de Encyclopedie en de Wikipedia . De enige manier om echt aan de mensen echt aan het praten te krijgen is rood of groen en niet geel ( zoals verkeerslichten ) te zijn . Als je neutraal bent , dan zullen mensen je voorbijgaan en kan het ze niet schelen, omdat ze denken dat je oftewel bang bent om een
​​standpunt in te nemen of dat het je gewoon niet genoeg schelen . De mensen die de meeste aandacht krijgen zijn degenen die hun eigen visie op een onderwerp geven en niet terug naar beneden zakken.

Regel # 9: Je krijgt wat je er in stopt, werk dus zo hard als je kunt en je zult verbluffende resultaten zien.
Acht uur per dag werken verschaft alleen maar acht uur (mogelijke ) resultaten . Het absolute minimum doen bij alles is niet een geweldige manier om je merk neer te zetten. De wereld prijst dan presteerders , die veel tijd investeren in het leveren van waarde. De wereld van de sociale media dwingt ons allen om nog harder te werken, want er hangen zo veel meer mogelijkheden in de lucht. Bedrijven huren de sociale media specialisten niet voor de lol in. Ken ook je grenzen.

Regel # 10: Maak een voorstelling van je toekomst en bouw er dan elke dag aan!
Kijk maar eens goed naar jezelf. Nee echt , je moet. Denk na over waar je momenteel staat ( financieel , carrière , familie , relaties , etc ) en waar je wilt zijn over vijf , tien , vijftien jaar. Als je dagelijks een ding doen om je doelstellingen op lange termijn te verkrijgen, zul je het uiteindelijk bereiken. Soms betekent dit elke nacht een uur te investeren om een ding te doen wat je helpt zal helpen om naar de volgende te komen. Verwaarlozing van korte termijn werk zal je niet helpen lange termijn resultaten te bereiken .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>